مزایای کاربردی هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری (BI) به قابلیت هایی اشاره دارد که سازمان ها را قادر می سازد تصمیمات بهتری اتخاذ کنند، اقدامات آگاهانه انجام دهند و فرآیندهای تجاری کارآمدتر را اجرا کنند. قابلیت های BI به شما این امکان را می دهد

  • داده های به روز را از سازمان خود جمع آوری کنید
  • ارائه داده ها در قالب های قابل فهم (مانند جداول و نمودارها)
  • داده ها را به موقع به کارکنان سازمان خود تحویل دهید

BI سازمان شما را آگاه نگه می دارد و موفقیت تا حد زیادی به دانستن اینکه چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی، چرا و چگونه از بازار بستگی دارد. محصولات یا خدمات شما چقدر در بین مصرف کنندگان محبوب هستند؟ رقبای شما چه می کنند؟ چرا مصرف کنندگان یک برند را بر دیگری انتخاب می کنند؟ چگونه و چه زمانی بازار تغییر خواهد کرد؟ روندها برای آینده چیست؟

همانطور که توسط گارتنر مستند شده است، راه حل های BI می توانند به شرکت ها کمک کنند تا به این سؤالات پاسخ دهند.

منظور نرم افزارهوش تجاری چیست؟

در اینترنت جستجو کنید، تعاریف مختلفی برای نرم افزار BI پیدا خواهید کرد. به طور کلی، راه حل BI ترکیبی از استراتژی و فناوری برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها از منابع داخلی و خارجی است که نتیجه نهایی آن ارائه اطلاعات و تجزیه و تحلیل در مورد وضعیت گذشته، حال و آینده موضوع مورد بررسی است. .

اصطلاحات هوش تجاری و تجزیه و تحلیل تجاری اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، تجزیه و تحلیل تجاری به طور خاص به فرآیند بررسی داده ها برای یافتن روندها و بینش ها اشاره دارد. هنگامی که با هم استفاده می شود، “BI and Business Analytics” معنای وسیع تری دارد و شامل هر جنبه ای از جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها می شود. برای اهداف ما، شرایط یکسان خواهد بود.

راه حل های فعلی تجزیه و تحلیل BI/کسب و کار، برنامه هایی را ارائه می دهند که به شما کمک می کند اطلاعات عملی را در هر مرحله از فرآیند به دست آورید. این شامل برنامه های کاربردی برای آماده سازی داده ها، تجزیه و تحلیل، تجسم داده ها، گزارش دهی و همکاری برای استفاده در محل، دسکتاپ، در فضای ابری و دور از دفتر از طریق قابلیت موبایل است.

مزایای کاربردی هوش تجاری

داده، بزرگ است، بزرگتر می شود و به طور تصاعدی در حال رشد است. افراد بیشتری آن را تولید می کنند. داده ها توسط تعداد فزاینده ای از چیزها – که معمولاً دستگاه ها نامیده می شوند – ایجاد می شوند. متنوع‌تر و بی‌ساختارتر می‌شود. حدود پنج سال پیش، شخصی گفت 90 درصد از داده های جهان در دو سال گذشته تولید شده است. این شگفت انگیز است. داده ها و توانایی به دست آوردن بینش از آن داده ها با ارزش ترین منبع برای حفظ و رشد کسب و کار است.

استفاده از بهترین رویکرد در کلاس برای BI می تواند به سازمان شما کمک کند تا با کاهش زمان و تلاش مورد نیاز برای کسب، ادغام، توزیع، بررسی و پاسخ به داده های جدید، مزیت رقابتی کسب کند.

هرچه سازمان ها در پردازش داده ها بهتر عمل کنند، مزایای بیشتری از BI به دست می آورند. این رهبران پردازش داده فشار زیادی را بر تمام رقبایانی که نمی توانند داده های به موقع بالقوه را تشخیص دهند، اعمال می کنند. پذیرندگان دیرهنگام مجبور می شوند تا جاه طلبی های تحلیلی خود را تسریع بخشند تا با رقبا و تازه واردان بازار بمانند.

BI نشان دهنده قلب هر شرکت مبتنی بر داده است که آن را به مرکز تحول تبدیل می کند. افزایش تأثیر سازمان و کارآمدتر کردن آن، اهداف نهایی پیاده‌سازی ابزار جدید BI است. با این حال، با فناوری BI مناسب، می توانید چندین مزیت اضافی را نیز به دست آورید.

  1. بهبود دقت داده ها
  2. تصمیمات بهتر را سریعتر بگیرید
  3. بهبود نتایج حیاتی ماموریت
  4. به اشتراک گذاری داده ها در مناطق عملکردی کسب و کار
  5. دید بهتری نسبت به اطلاعات مالی و عملیاتی به دست آورید
  6. ناکارآمدی ها را شناسایی و کاهش دهید
  7. ضایعات، تقلب و سوء استفاده را از بین ببرید
  8. بهبود بهره وری و روحیه کارگران
  9. افزایش بازگشت سرمایه و در عین حال کاهش هزینه کل مالکیت
  10. افزایش شفافیت و خدمات در همه سطوح

علاقمند به دنیای داده ها هستم تا بتوانم از آن ها را معنا ببخشم.

9 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: این سایت حفاظت شده است !!